Yükleniyor
  

Promosyon Ürünlerin Satışa Etkisi Nedir ?

Promosyon Ürünlerin Satışa Etkisi Nedir ?

Promosyon ürünlerin satışa etkisi nedir sorusu işletmelerin merak ettikleri sorular arasında bulunmaktadır. Özellikle e-ticaret ile uğraşan işletmeler satışlarını arttırmak adına, yeni kitlelere ulaşmak adına ve sepet tutarını yukarı çıkarmak için promosyon ürünleri kullanmaktadır. Promosyon ürünler ile müşterilerine fırsat yaratan işletme bu tekniği hem kısa vadede hem uzun vadede kullanabilmektedir. Genel olarak satışları arttırmak için kullanılan bu teknik geleneksel ticarette de kullanılmaktadır.

İşletmeler promosyon ile satış yaparken indirim şeklinde de eşantiyon şeklinde de bunu sunabilmektedir. Ücretsiz olarak sunulan promosyonlarda üzerinde marka logosu olan bedava ürünler müşterilere verilmekte ve markaya dikkat çekilmesi sağlanmaktadır.

Promosyonlar Satışı Nasıl Etkiliyor ?

Promosyonlar satışı nasıl etkiliyor analizi yapılarak, işletmenin promosyona ne kadar önem vermesi gerektiği belirlenmektedir. işletmelerin kullanabilecekleri farklı promosyon türleri bulunmaktadır. Bu promosyon türlerinin her biri farklı amaçla kullanılabileceği gibi her biri farklı geri dönüşüm getirmektedir.

Promosyonlar satışı nasıl etkiliyor denildiğinde önce hangi tür promosyon kullanıldığına bakılması gerekmektedir. Promosyon türleri,

  • Yüzde oranlı indirimler (En sık kullanılan yöntemdir. Firma stoktaki ürünlerini bitirmek için bu yöntemi kullanmaktadır.)
  • Fiyat indirimleri (Satış fiyatından yapılan indirim olmaktadır. Eski fiyatın üzeri çizilerek yeni fiyat yazılmaktadır.)
  • Bir alana ikinci ürünü indirim ile sunma ( Satış adedini arttırmak için müşterinin teşvik edildiği bir yöntemdir.)
  • Çoklu ürün alışlarında indirim (Stok fazlası ürünlerde, stoğu bitirmek için de kullanılmaktadır.)
  • Ön satış indirimi (ürüne olan ilgiyi ölçmek, müşteride aciliyet hissi uyandırmak için kullanılmaktadır. Bu sayede hızlı bir satış hedeflenmektedir.)
  • Zaman limitli promosyonlar (Süre bitmeden alınması gerektiği düşüncesini ve aciliyet hissi ile ürüne talebi arttırmak amaçlanmaktadır.)

şeklinde sayılmaktadır. İşletmeler kendileri için en uygun olan promosyon türünü seçerek kullanabilmektedir.

Müşteri Teşvik ve Promosyon Yöntemleri

Müşteri teşvik ve promosyon yöntemleri arasında,

  • Limitli sayıda stok kampanyaları (stok sınırı olması müşterilerin düşünmeden almasını hedeflemektedir.)
  • Sezonluk indirimler ( Yaz mevsimi ürünlerini kış mevsiminde indirim ile satarak eski sezon stoğu bitirilmektedir.)
  • Tatil ve özel gün indirimleri ( Tatillerde ve anneler günü, sevgililer günü gibi özel günlerde kişilerin alışveriş yapmasını tetiklemek amacı ile kullanılmaktadır.)
  • İlk siparişe özel indirimler ( Müşterinin işletme ile tanışması ve sonrasında işletmeyi seçmesi amacı ile yapılmaktadır.)

maddeleri de yer almaktadır. İşletmeler satışlarını arttırmak, stoklarını eritmek gibi amaçları için istedikleri promosyon türünü seçerek kullanmaktadır.

Satış Teşvik Yöntemleri

Satış teşvik yöntemleri, işletmenin satışlarını arttırmak amacı ile kullandığı yöntemler olmaktadır. bu yöntemler ile aynı zamanda işletme, marka bilinirliğini de arttırmaktadır. Promosyonlu ürün yapan işletme markasını ön plana çıkarmakta ve markaya olan müşteri sadakatini, güvenini arttırarak satış yapılmasını sağlamaktadır. İşletme, indirim çeşitlerini promosyon amacı ile kullanarak satışlarını arttırabileceği gibi müşterilerine hediye olarak promosyon ürün sunarak da satışlarını arttırabilmektedir.

 

0
BLOG