Yükleniyor
  

Neden Yaratıcı Reklam Stratejileri ?

Neden Yaratıcı Reklam Stratejileri ?

Neden yaratıcı reklam stratejileri konusu markanızın başarılı olmasıyla doğru orantılıdır. Reklam stratejiniz ne kadar doğruysa markanızın başarısı da artar. Doğru strateji ile reklam yapmanın aşamaları şunlardır:

  • Marka imajı
  • Satış vaadi
  • Konumlandırma
  • Hedef kitleyi belirlemek
  • Mecra Seçimi
  • Reklam Mesajı
  • Yazılı içerik
  • Görsel içerik
  • Reklam bütçesi

Reklamlar markanıza kimlik verirler. Marka imajının oluşmasına en büyük katkıyı reklamlar verir. Yayınladığınız reklam tüketicinin zihninde yaşadığı için zihinlerde de bir imaj oluşturmuş olursunuz.

Bir sektörde farklı pek çok firma vardır ve diğer firmalardan farkınızı gösterebilmenin en hızlı ve etkili yolu reklamlardır. Reklamlar tutarlı ve imajınızı doğru yansıtacak şekilde hazırlanarak tüketiciye sunulmalıdır.

Yaratıcı Reklam Stratejisi Nedir ?

Reklamlar firmanız adına satış vaadinde bulunur ve firmanızın hangi amaçla kurulduğunu ve ürünlerinizin ne gibi farklılıkları olduğunu yansıtır. Yaratıcı reklam stratejisi nedir konusunda profesyonel bir ajans ile çalışmanız da firmanız adına avantajlı olur.

Ürün satışı yapıyorsanız ürün tüketici için nasıl fayda sağlayacak konusunu doğru ve anlaşılır şekilde aktarmanız gerekir. Bu aşamaları doğru şekilde yapabilmeniz için de hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir.

Hedef kitleniz bir gruptan veya pek çok farklı gruptan oluşabilir. Hedef kitlenizin nasıl ihtiyaçları olduğuna dair bilgi edindiğinizde ürününüzün ya da hizmetinizin bu ihtiyacı nasıl karşılayacağı konusunda onlara reklam yaparak markanızın tanınma sürecini hızlandırmış durumda olursunuz.

Yaratıcı Reklam Mesaj Stratejileri

Reklam hazırlığında hedef kitlenize dair cinsiyet, meslek, yaş, gelir, ilgi alanları gibi konular araştırılır ve stratejiler bu kriterler göz önüne alınarak belirlenir. Yaratıcı reklam mesaj stratejileri ürün konsepti oluşturmanızı gerektirir.

Ürününüz ya da hizmetiniz hangi özellikleri ile diğer rakiplerinizden ayrılıyor ve hedef kitlenizin günlük yaşamına nasıl etki edecek bu konu üzerinde bilgilendirici olmalısınız.

Reklam hangi mecralarda yayınlanacak bu konu oldukça önemlidir. Dijital pazarlamada hedef kitleniz en çok hangi alanı kullanıyor bu belirlendikten sonra o alana daha çok bütçe ayırmanız mantıklı olur.

Sosyal medya uygulamalarından en çok kullanılanı belirleyerek daha çok reklam verebilir ve hedef kitlenize direkt iletişim sağlayabilirsiniz.

Yaratıcı Reklam Örnekleri

Yaratıcı reklam örnekleri kendi sektörünüz için incelenerek bir görüş elde edilebilir. Aynı şekilde rakiplerinizin sosyal medya hesaplarını inceleyerek nasıl reklam yaptıklarına dair de görüş elde edebilirsiniz.

Reklamda hangi mesajı vermek istediğiniz kesin olarak aktarılmalıdır. Sizin verdiğiniz hizmetin ayırt edici özellikleri nelerdir bu açıkça anlatılmalıdır. Reklamda ürün satışı yapıyorsanız eğer tüketiciyi nasıl ikna edebilirim ki ürünü satın alır konusunda planlama yapılmalı ve yenilikçi düşünülmelidir.

Reklam için ayıracağınız bütçeyi de önceden belirlemek daha faydalı olur. Senelik planlama yaptığınızda bütçenizi nasıl bölmeniz gerektiği daha açık şekilde belli olur. Reklam planlaması doğru ve kurallara uygun bir şekilde uygulama yapılmalıdır.

 

0
BLOG