Yükleniyor
  

Kurum Kimliği Nasıl Oluşturulur ?

Kurum Kimliği Nasıl Oluşturulur ?

Kurum kimliği nasıl oluşturulur konusu günümüzde her firma için önemli bir konudur. Firmanın hem kendi içinde hem de firma dışındaki görünümü kurumsal bir kimlik kazanırsa hedef kitlesine daha verimli bir şekilde ulaşır. Bir firma için kurumsal kimlik oluşum aşamaları şunlardır:

  • Tasarım
  • Zamanlama
  • Sunum
  • Düzeltme
  • Yayın

Tasarım için alanında profesyonel bir firmayla çalışmak gerekir. Hedef kitleniz analiz edilerek markanızı nasıl tanıtmanız gerektiğine dair size yol gösterirler. Kalıcı bir kurumsal kimlik oluşturduğunuzda hedef kitlenizin de aklında kalmış olursunuz.

Kurumsal kimlik doğru inşa edilirse tüketicinin gözünde prestijiniz artar. Güven arttıkça müşteriler yeni ürün almak istediğinde yeniden sizin firmanıza gelirler.

Kurumsal Kimlik Oluşturma

Firmanız için kurumsal kimlik oluşturma sürecini profesyonel bir ajansa bırakmanız en avantajlı yöntemdir. Kurumsal kimlik oluşturma dikkat edilmesi gereken bir süreçtir. Bir hata yapıldığında geri dönüşü olmayan durumlar ortaya çıkabilir.

İnsanlar markanızı bir kere gördüğünde eğer istediğiniz tepkiyi alamazsanız markanızı en baştan yaratmak oldukça zor olur. Bu sebeple profesyonel bir ajansla çalışarak marka oluşum sürecini garantiye almak gerekir.

Ürün satışı yapıyorsanız ürünlerinizin ambalajları, ofis tasarımınız, ofis içinde kullanılan eşyalar, düzenlenecek olan fuarlar, web sitesi tasarımı gibi birçok farklı konu kurumsal kimliğin oluşmasında etkendir. Kurumsal kimliğiniz sizin imajınızı oluşturur. Bu sebeple hiçbir detay atlanmamalı ve her şey uyumlu olmalıdır.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Nedir ?

Kurumsal kimlik oluştururken belirli aşamalardan geçilir. Kurumsal kimlik tasarımı nedir konusunda ilk olarak ne istediğinizi bilmeniz gerekir. İsteklerinizi ajans ile görüşerek onların sizi yönlendirmesini sağlarsınız.

Tasarım çağın isteklerine ve beklentilerine uygun şekilde yapılmalıdır. Bu sebeple hedef kitlenin analiz edilmesi oldukça önemlidir. Tüm tasarımlar bittikten sonra da ajans size sunum yapar.

Dilerseniz sunumdan sonra revize isteyebilirsiniz. En son düzeltmeler yapıldıktan sonra onay verirseniz de yayınlanır. Firmanız için imza niteliği taşıyacak öğeler üzerinde durulmalıdır.

Logonuz oluştuktan sonra asla değişemez ve her alanda logonuzu sergilemeniz gerekir. Renk tonları her zaman aynı kullanılır ve logo hedef kitle için anlaşılır olmalıdır.

Kurumsal Kimlik Analizi

Kurumsal kimlik analizi rakipler üzerinden örneklere bakılarak gerçekleştirilebilir. Kurumsal kimlik oluşturma aşamasında önemli olan bir diğer konu da kullanılacak olan renk tonlarıdır.

Firmanızı ana renk olarak hangi renk temsil edecek bunu belirlemelisiniz. Sektörünüz ve hedef kitlenize bağlı olarak ana renk seçimi yapılır. Renk seçerken akılda kalıcı olmalı ve kesinlikle rakiplerinize doğru herhangi çağrışım yapmamalıdır.

Kurumsal kimlik sahibi olduğunuzda hedef kitlenize hızlı bir şekilde ulaşarak onları etkileyebilirsiniz. Görseller yoluyla firmanızın her özelliğini insanlara anlatabilir ve tanıtım yapabilirsiniz.

Ürün ya da verdiğiniz hizmetler için kurumsal bir kimlik oluşturduğunuzda hedef kitlenize güvenilirliğinize dair garanti vermiş olursunuz. Markanız büyümeye başlar.

 

0
BLOG