Yükleniyor
  

İyi Bir Markanın Taşıması Gereken Özellikler Nelerdir ?

İyi Bir Markanın Taşıması Gereken Özellikler Nelerdir ?

İyi bir markanın taşıması gereken özellikler nelerdir sorusu, işletme sahiplerinin, işletme sahibi olmak isteyen kişilerin merak konusu olmaktadır. İşletmenin iyi bir konuma gelmesi için tanınması ve bilinmesi gerekmektedir. Tanınan ve bilinen bir işletme talepte bulunan müşteride güven oluşturmaktadır. Güven ise bir marka için en önemli özellik olmakta ve müşteri tarafından devamlı işletmenin seçilmesini ve işletmenin daha iyi konuma gelmesini sağlamaktadır.

Bir işletmenin markalaşması için kalıcı ve kendine has bir marka adına, marka görseline, marka logosuna bağlı olmaktadır. işletmenin markası bir logo ile kelime ya da cümle ile olabilmektedir.

İyi bir markanın taşıması gereken özellikler nelerdir sorusuna, markanın müşterilerinin gözündeki itibarını, ürünlerini ve hizmetlerini tanıması ve hatırlaması adına sağlam ve özgün bir marka adı ve logosu olmasıdır cevabı verilmektedir.

Başarılı Bir Şirketin Özellikleri

Başarılı bir şirketin özellikleri içinde ilk sırada güven yer almaktadır. Güven marka ile müşteriyi birbirine bağlayan en önemli nokta olmaktadır. Başarı elde etmek isteyen bir şirket imajını oldukça sağlamlaştırması gerekmektedir. Başarılı bir şirket bulunduğu pazarın sosyo kültürel değerlerine saygılı olmakta ve uygun ürünler sunarak tüketicinin sempatisini kazanmaktadır. Ayrıca başarı için marka oluşturmak da oldukça önem taşımaktadır.

Başarılı bir şirketin özellikleri arasında sayılan markalaşma, şirketin markası ile bilinirlik kazanmasını sağlamaktadır. Şirket marka planlamasında bulunurken müşterilerini yakalayabilmek adına marka kimliği, markanın hedeflenen konumu, markanın hikâyesi ve markanın hedef kitlesi gibi durumları dikkate almaktadır.

Markalaşmak Marka Sahibine Ne Gibi Faydalar Sağlar ?

Markalaşmak marka sahibine ne gibi faydalar sağlar sorusu markalaşma yolunda ilerlerken akla gelen sorular arasında yer almaktadır. Markalaşmanın faydaları,

  • Ürünlerin pazarlanması ve ürünlerin tanıtılmasında etkili olması
  • Müşteri ile işletme arasında duygusal bir bağ oluşturması
  • Müşteriye güven duygusu vermesi
  • İşletmenin ayırt edici özelliklerinin belirtilmesi
  • İşletmenin rakipleri arasında dikkat çekmesinin sağlanması

şeklinde sıralanmaktadır.  Markalaşan bir işletme müşterilerine işletme vizyonu ve misyonu, ürünlerin müşteriye sağlayacağı faydalar, ürün ve hizmetlerin özellikleri gibi soruların cevaplarını da vermektedir.

Marka Hikâyeleri

Marka hikâyeleri, şirketlerin sunduğu ürün ve hizmeti bir logo, bir ya da birkaç kelime ya da bir şekil ile kısa ve öz olarak müşterisine ve hitap ettiği pazara sunması olmaktadır. Seçilen marka işletmenin hem içeriğini anlatmakta hem de özgün şekilde işletmeyi temsil etmektedir. Amazon markasının logosunda ‘amazon’ yazısı bulunmaktadır ve başlangıçtaki a harfinden z harfine doğru bir ok gitmektedir. Dünyanın en büyük olan nehri Amazon’dan adını alan marka logosundaki ok ile de a’dan z’ye her ürünü bulunduracak büyüklükte bir işletme olduğunu belirtmektedir. İşletme oldukça kısa ve öz bir şekilde hem de kendilerine özgün bir şekilde markalarını müşterisine bu şekilde sunmaktadır.

 

0
BLOG