Yükleniyor
  

Gerilla Reklam Taktiği ve Tabelalar

Gerilla Reklam Taktiği ve Tabelalar

Gerilla reklam taktiği ve tabelalar, işletmeleri kullandığı bir pazarlama çeşidi olmaktadır. Özellikle son yıllarda pek çok işletme, gerilla reklam taktiğini kullanarak markaya dikkat çekmeyi ve marka bilinirliğini arttırmayı amaçlamaktadır.

Gerilla reklam taktiğindeki asıl amaç düşük bütçe ile tüketicinin dikkatini çekebilmek olmaktadır. Gerilla reklam taktiği kullanılırken işletme ürününü yaratıcı tabelalar ile sunarak insanların ve hedef müşteri kitlesinin dikkatini çekerek akılda kalmayı planlamaktadır. Bu reklam türünde amaç büyük kitlelere seslenmek değil, marka adının reklamı gören kişilerde kalıcı olmasını sağlamaktır.

Gerilla Pazarlama Nasıl Ortaya Çıkmıştır ?

Gerilla pazarlama nasıl ortaya çıkmıştır sorusu bu pazarlama yöntemini kullanmayı düşünen ve kullanan kişilerin merak ettikleri bir konu olmaktadır. Gerilla pazarlama, Jay Conrad Levinson tarafından 1984’te ortaya sunulan, özellikle dişli rekabetin olduğu ortamda rakipleri ile mücadele eden firmaların, düşük bütçeler ile yaratıcı fikirlerini ortaya koyarak marka bilinirliğinin artmasını hedefleyen bir pazarlama çeşidi olmaktadır. Gerilla pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerinden daha farklı bir şekilde çalışmaktadır. Bu yöntemi kullanan işletmeler doğru adımlar atarak rakiplerinin önüne geçmeyi sağlamaktadır.

Gerilla Pazarlama

Gerilla pazarlama, alışılmış pazarlamadan farklı, yaratıcı ve beklenmedik anda kişinin karşısına çıkması gibi durumları ile oldukça beğenilen ve işe yarayan bir pazarlama çeşidi olmaktadır. İnsanların dikkatini çekmek adına oldukça yaratıcı görsellere sahip olan bu pazarlama, görenlerde marka adına büyük bir etki oluşturarak marka adının kalıcılığını ve bilinirliğini arttırmaktadır. Küçük bütçeli işletmelerin de düşük maliyetler ile uygulayabileceği bu pazarlama türünde önemli olan nokta yaratıcılık ve farklılık ile rakiplerden farklı bir adım atmak olmaktadır.

Gerilla pazarlama taktiğini kullanan işletmeler birçok açıdan avantaj sağlamaktadır. Bu avantajlar,

  • Düşük maliyet (Geleneksel pazarlama ve geniş kitle hedefleyen bir çalışmaya göre oldukça düşük olmaktadır.)
  • Akılda kalıcı olması (Yaratıcılık içeren bu pazarlama beklenmedik anda kişilerin karşısına çıkmakta ve akılda yer edinmektedir.)
  • Markanın bilinirliğinin artması (Yaratıcılık ve akılda kalıcılık marka adının hatırlanmasını sağlamaktadır.)
  • Viral mesaj yaratılmasını sağlaması (Değişik ve yaratıcı fikirlerin özellikle sosyal medya gibi platformlarda beğenilerek paylaşılmasını ve viral olmasını sağlamaktadır.)

şeklinde sıralanmaktadır.

Pazarlamada Gerilla Taktikleri

Pazarlamada gerilla taktikleri birkaç farklı şekilde kullanılmaktadır. Bunlardan ilki, dış mekândaki gerilla pazarlama çalışmaları olmaktadır. Dış mekânda yapılan gerilla pazarlamaları ile mekândan geçen, mekânı kullanan kişilere hitap edilmek istenmektedir. Bir diğer şekil iç mekânlardaki gerilla pazarlama çalışmaları olmaktadır. Bu şekilde ise iç mekânların yaratıcı fikirler ve tabelalar ile hazırlanarak dikkat çekmesi sağlanmaktadır. İç mekan olarak otobüsler, metro istasyonu, bina içleri gibi alanlar kullanılmaktadır. Son çeşit de etkinliklerde aniden yapılan gerilla pazarlama çalışmaları olarak sayılmaktadır. Düzenlenmiş olan bir etkinlikte insanların karşısına bir anda çıkan ve insanları şaşırtan bir pazarlama çeşidi olarak kullanılmaktadır.

 

0
BLOG